Pericolul COVID-19 ne impune să păstrăm distanța de siguranță, însă nu ne împiedică să fim în continuare aproape de pacienții care au nevoie de ajutorul HOSPICE Casa Speranței.

Din fericire, tehnologia ne este sprijin în această perioadă dificilă și a ajutat decisiv la crearea serviciului de telemedicină în cadrul proiectul denumit PalHub, finanțat prin programul ”În stare de bine”susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile. Rapiditatea este avantajul incontestabil al telemedicinei, însă nu este de neglijat nici accesul facil la acest serviciu prin aplicații video call, indiferent de distanța care desparte echipa medicală de pacient.

Programul vine în sprijinul pacienților diagnosticați cu cancer, indiferent de vârstă. Din datele strânse până în prezent, echipele HOSPICE Casa Speranței au consiliat pacienți de la 26 la peste 80 de ani, iar peste 78% dintre ei au putut accesa apeluri video, fie singuri, fie cu ajutorul familiilor.

Pacienții și aparținătorii au primit astfel sfaturi privind controlul simptomelor, un sprijin extrem de prețios, în condițiile în care cei mai mulți pacienți spun că nu știau încotro să se îndrepte din cauza accesului restricționat la servicii medicale, pe fondul pandemiei.  Durerea fizică, incertitudinea, nevoile sociale, luptele emoționale și spirituale conturează reacții și întrebări la care profesionistii echipei interdisciplinare Hospice Casa Speranței sunt chemați să răspundă atât prin intervenții directe, față în față, cât și prin serviciul de telemedicină.

După accesarea prin telefon sau prin aplicații de video call a serviciilor HOSPICE Casa Speranței, cei mai mulți dintre pacienți sunt preluați de serviciul de îngrijire la domiciliu sau beneficiază de consultații în ambulatorul HOSPICE.

În intervalul martie-iulie 2020, echipele HOSPICE Casa Speranței au oferit aproape 6.300 de consultații la distanță, peste 2.000 de vizite la domiciliul pacienților și peste 1.000 de consultații în ambulator.