Situația copiilor cu boli incurabile în România este una dramatică. Sunt peste 22.000 de copii diagnosticați cu una din cele 800 de boli incurabile și limitatoare de viață care i-ar face eligibili pentru paliație. Pentru aceștia, la nivelul țării noastre există doar 40 de paturi de paliație. Corelate aceste cifre, rezultă una dramatică și demoralizantă: peste 550 de copii se luptă pentru un pat de spital.

 

Cifrele acestea au un puternic impact de a provoca revoltă. Vorbim de o categorie de copii dublu loviți: greu încercați de boală și cu ușurință ignorați de un sistem care îi plasează pe liste ale umilinței. Vorbim de copii, dar ne gândim și la părinții acestora care luptă din răsputeri și speră că o să vină și ziua în care vor putea să le ofere copiilor alinare într-un cadru specializat. Pentru ei, pentru acești copii, pentru părinții lor, construim un spital destinat îngrijirii paliative, lângă București. În ultimii ani, ne-am concentrat eforturile în acest scop și suntem aproape de a demara construcția, dar mai avem nevoie de susținere, iar campania de 20% este mecanismul prin care oamenii de bine ne pot ajuta să construim Spitalul Speranței, precizează Mirela Nemțanu, CEO HOSPICE Casa Speranței.

 

 

Companiile pot să sprijine acest obiectiv necesar prin facilitatea fiscală care le permite să direcționeze până la 20% din impozitul pe profit datorat statului, până la 31 decembrie. Fondurile strânse astfel merg exclusiv către ridicarea acestei construcții. Mai multe detalii despre campanie: https://www.hospice.ro/doneaza/#20hospice

 

 

 

 

 

Un ajutor de 20% care poate să ofere 100% speranță. Un ajutor gratuit care va ajunge să valoreze milioane de clipe prețuite

Din păcate, numărul companiilor care au realizat profit în anul 2023 și care au ales să investească în cauze sociale, prin direcționarea a 20% din impozitul pe profit către proiecte derulate în beneficiul societății, este în continuare foarte mic. În cazul în care companiile nu folosesc această facilitate fiscală, fondurile merg automat către stat.

Noi ne bucurăm, totuși, să remarcăm că numărul companiilor care au înțeles importanța direcționării a 20% din impozitul pe profit către cauza noastră a crescut de la an la an. Da, numărul acestora rămâne în continuare scăzut dacă este raportat la numărul total general al companiilor existente. Dar noi suntem recunoscători celor care folosesc acest mecanism și înțeleg că prin utilizarea lui ne dau puterea de a rezolva o nevoie uriașă, completează Mirela Nemțanu, CEO HOSPICE Casa Speranței.

Persoanele fizice se pot de asemenea implica prin donații lunare prin SMS la 8864 cu textul TIMP (4 euro) sau direct pe site-ul fundației hospice.ro/doneaza/.

 

 

HOSPICE Casa Speranței lansează campania de comunicare În rândul sURSelor de speranță

În vederea semnalizării importanței direcționării în contextului nevoii stringente, HOSPICE Casa Speranței a lansat campania de comunicare În rândul sURSelor de speranță.

Spot-ul campaniei poate fi urmărit aici: https://www.youtube.com/watch?v=_wZgfiAdY_A

 

Un pat și 550 de ursuleți – o metaforă ce transformă o statistică îngrijorătoare într-o imagine memorabilă ce are puterea de a mobiliza. Fiecare ursuleț de pluș reprezintă un copil ce își așteaptă rândul pentru un loc de îngrijire paliativă.  Însă oricât de lungă ar fi coada la care așteaptă părinții și copiii, credem că în România există și mai mulți oameni care vor să se implice și să ajute. De aceea, în această campanie arătăm sursele de sperantă – un șir de oameni care susțin proiectul HOSPICE. Ne bucurăm că rolul părinților din campania noastră a fost interpretat de către persoane publice, a căror  voce poate să transforme Spitalul Speranței într-un subiect de conversație pentru cât mai mulți români, menționează Tiberiu Coman, manager departamentul comunicare HOSPICE.